Megesszük,Megisszuk,Megírjuk

Hedone Gastrofil

Pyrus

2017. október 10. - Badics Gergely

Vagyis körte. Azt mondják, talán Ázsiából származik. Meg hogy a leginkább víz - és hőigényes gyümölcsünk. No, itt Szigligeten mindegyikből jutott bőven neki, így az öreg fa bőségesen hozott gyümölcsöt a villa lejtős udvarában.

Már napok óta szemeztem a terméssel, és egy csendesebb hét eleji napon össze is szedtem egy kisebb kosárral az ízletes, lédús gyümölcsökből. Szerettem volna a lakomát egy kicsit különlegesebbé tenni megfelelő díszlettel.

 

Gondosan válogattam a kissé eltérő formájú darabok között. Az alapkoncepció hamar megszületett a fejemben, ahogyan a rendelkezésre álló kiegészítőkből válogattam. A világító sárga színt sötétebb háttérrel, a viszonylag nagyobb gyümölcsöt több aprósággal körítettem. Egy kis szőlő, egy-egy szem rózsabors, és a rettenetes nevű, de finom "kandiscukor" is a kiválasztott díszítőelemek közé került. 

 

Miután az alapelképzelés jó iránynak bizonyult, nem szerettem volna tovább zsúfolni a képet, viszont az ízvilágot tovább bolondítottuk. A körtét szeletekre vágtam, és egy kis barna cukor segítségével karamellizáltuk a gyümölcshúst. A felület gyönyörű aranybarnává változott, és egy különleges, finom, igazi őszi hangulatú édességet láttunk magunk előtt a tányéron.A cukor roppanós, vékony rétege remek kontrasztot adott a lédús, puha gyümölcsnek. A kóstolóbrigád néhány tagja túl édesnek titulálta az eredményt, ezt ízlés szerint a körte citrommal, lime-mal történő előfőzésével tompíthatjuk.  

 

Azt gondolom, jó főpróbája volt ez a néhány perces játék az színekkel és az ízekkel a közelgő őszi szezonnak. Ti mit sütöttetek ki?

A bejegyzés trackback címe:

https://hedonegastrofil.blog.hu/api/trackback/id/tr9312948127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása